Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/home/cableh/domains/cableheydari.ir/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default) is not within the allowed path(s): (/home/httcom/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/) in /home/httcom/domains/cableheydari.ir/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/forms/wpdFormAttr/Form.php on line 157
قیمت کابل برق سه فاز | فروشگاه سیم و کابل حیدری 02133949971

قیمت کابل برق سه فاز

کابل‌های برق یکی از تجهیزات مهم و پرکاربرد در صنعت برق به شمار می‌آیند که در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. یکی از کابل‌های پرکاربرد که می‌توان به آن اشاره کرد کابل برق ۳ فاز است که به عنوان کابلی فشار قوی در زمینه‌هایی که نیاز به برق فشار قوی وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.  قبل از خرید لیست قیمت کابل برق سه فاز را مشاهده نمایید.

بر اساس نوع کاربرد می‌توان گفت که کابل‌های برق انواع متفاوتی دارند و معمولا کابل‌های تولید شده از یک یا چند هادی الکتریکی برخوردار می‌باشد که به وسیله یک غلاف کلی جمع می‌شوند و در اشکال مختلفی هم دیده می‌شوند. در حالت کلی می‌توان گفت که کابل‌های برق متشکل شده از دو قسمت کلی می‌باشد. به عبارتی قسمت اصلی یعنی هادی کابل و عایق کابل می‌باشد.

تفاوت کلی کابل‌ها به نوع کاربردشان می‌باشد و نوع کاربرد کابل‌هاست که موجب می‌شود شکل، جنس، تعداد و عایق‌ها و سطح مقطع نسبت به هم متمایز شوند. در حال حاضر در صنعت برق بخش بزرگی از توزیع انرژی الکتریکی مخصوصا فشار ضعیف از طریق کابل‌ها صورت می‌گیرد.

در حقیقت از کابل‌های مخصوص در جهت انتقال انرژی الکتریکی فشار قوی و فشار متوسط مورد استفاده قرار می‌دهند. در تاسیسات الکتریکی کاربرد کابل‌ها مسئله‌ای بسیار مهم می‌باشد. کابل‌ها می‌توانند که از متریال‌های متفاوتی تولید شوند. برای مثال از فلزاتی مانند طلا، مس، آلومینیوم تولید می‌شوند. هر کدام از این کابل‌ها کاربرد و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

قیمت کابل برق سه فاز

در واقع باید گفت علاوه بر قیمت نکات دیگری وجود دارد که بهتر است مورد توجه قرار دهید. با توجه به این که کابل‌های ۳ فاز در دو نوع مسی و آلومینیومی تولید می‌شوند در هنگام خرید این نکته را مورد توجه قرار دهید و متناسب با نیازتان نوع آن را انتخاب کنید.

سیم و کابل حیدری ارائه دهنده انواع کابل برق می‌باشد و با بهترین برندهای سیم و کابل همکاری دارد. برندهای معتبری از جمله همدان ، ابهر توسط ما عرضه می‌شود. برای مشاهده لیست قیمت محصولات به لینک‌های زیر مراجعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

کارشناس سیم و کابل حیدری : ۰۹۱۱۱۲۷۵۵۸۰

فروشگاه سیم و کابل حیدری : ۰۹۳۵۱۲۷۵۵۸۰

کابل برق

به یک مجموعه واحد که از یک یا چند رشته سیم تشکیل شده باشد و این سیم‌ها به صورت منظم در کنار هم بسته یا بافته شده یا به هم پیچیده شده باشند و کمترین آسیب مالی و جانی را به افراد وارد کند و توسط یک لایه محافظ عایق بندی شده باشد کابل برق می‌گویند. برای انتقال نیرو از این کابل‌ها استفاده می‌نمایند. اساسا از نظر عملکرد تمام کابل‌ها یک کار واحد را انجام می‌دهند اما تفاوت آن‌ها در شکل ظاهری و اجزا تشکیل دهنده آن‌ها می‌باشد.

کابل‌ها از نظر کاربرد به دو دسته کابل‌های مسلح و غیر مسلح تقسیم بندی می‌شوند. کابل‌های مسلح معمولا در مقابل فشار، ضربه، نفوذ رطوبت و سایر عوامل محیطی مقاوم‌تر می‌باشند به صورتی که از نوارهایی با جنس فولاد و یا غلاف‌های سربی برخوردار می‌باشند. اما در مقابل کابل‌های غیر مسلح ساختمان ظاهری مانند کابل‌های مسلح ندارند و فقط از نظر الکتریکی عایق بندی شده‌اند.

انواع کابل برق

کابل برق از نظر عملکرد و مکان‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند. این کابل‌ها عبارتند از : کابل‌های هوایی، کابل‌های زمینی، کابل‌های ساختمانی می‌باشند که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کابل برق هوایی

این نوع کابل‌ها را معمولا در مکان‌هایی که به نیاز است کابل را آویزان نمود یا آن‌ها را بر روی تیر برق استفاده نمود به کار می‌برند. معمولا در این کابل‌ها از یک سیم رشته‌ای با جنس فولاد گالوانیزه به موازات هم که به وسیله یک غلاف از جنس پلی اتیلن بر روی آن‌ها پوشیده شده ساخته می‌شوند.

کابل برق زمینی

اغلب این نوع کابل‌ها را در جهت انتقال برق از داخل خاک مورد استفاده قرار می‌دهند. این کابل‌ها متشکل شده از عایق و هادی مسی و غلاف P.E.T می‌باشند که گاهی اوقات در صورت احتیاج باشد سیم به نوار فولادی مسلح می‌شود.

کابل برق ساختمانی

این کابل برق را می‌توانید که در تمام ساختمان‌ها مشاهده نمایید. این نوع کابل متشکل شده از غلاف‌های پی وی سی و هادی مسی می‌باشند. از سطح مقطع معینی برخوردار می‌باشند و می‌توانند که جریان برق مشخصی را منتقل کنند.

کابل برق مسی

همان گونه که از نام این کابل‌ها مشخص است جنس هادی آن‌ها از فلز مس می‌باشد. در حال حاضر هادی کابل‌ها را با متریال‌هایی مانند طلا و نقره و مس و آلومینیوم می‌سازند. اما پرکاربردترین آن‌ها کابل‌های مسی و آلومینیومی می‌باشد چرا که به عنوان بهتری رساناها معرفی و شناخته شده می‌باشند. اما در حالت کلی با توجه به خاصیت‌های شیمیایی و فیزیکی که فلز مس دارد می‌توان گفت که نسبت به سایر کابل‌ها از برتری بالاتری برخوردار می‌باشد.

کابل برق مسی به کابل‌هایی گفته می‌شود که هادی آن‌ها از جنس مس می‌باشد. این نوع کابل را به عنوان بهترین نوع رسانا در بین رساناهای دیگر می‌دانند که در انواع پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل کابل‌های مسی را به عنوان کابل عمومی در صنعت برق می‌دانند.

انواع کابل مسی را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • کابل افشان
  • کابل نیمه افشان
  • کابل مفتولی
  • کابل گرد
  • کابل تخت

هر یک از کابل‌های بالا با توجه به ویژگی‌هایی که دارند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کابل‌ها به دلیل استفاده از فلز مس در آن‌ها قیمت بالایی دارند. البته نوع کارایی و میزان رسانایی کابل مسی هم در تعیین قیمت آن بی‌تاثیر نیست و در برابر این کارایی می‌توان از قیمت بالای آن چشم پوشی کرد.

 

نمایندگی فروش کابل برق ۳ فاز | کابل فشار قوی

کابل برق ۳ فاز یکی از پرکاربردترین کابل‌ها در پروژه‌های صنعتی و تجاری می‌باشد که برای راه اندازی تمام دستگاه‌ها و تجهیزاتی که نیاز به برق ۳ فاز داشته باشند از آن استفاده می‌کنند.

کابل برق ۳ فاز از ۴ رشته سیم تشکیل شده است. ۳ رشته سیم به عنوان فاز و یک رشته به عنوان نول در نظر گرفته می‌شود. سه سیم فاز در مجموع جریانی به اندازه ۳۸۰ ولت را هدایت می‌کنند که این جریان به صورت متناوب می‌باشد.

کابل برق ۳ فاز را به دلیل نوع کاربرد و میزان جریانی که هدایت می‌کند در گروه کابل‌های فشار قوی دسته بندی می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی منبع ویکی پدیا کلیک کنید مراجعه نمایید.

در رابطه با نصب این نوع کابل‌ها باید گفت به دلیل بالا بودن مقدار جریان و ولتاژ باید آن‌ها را به صورت دفن در زمین و یا داخل کانال نصب می‌کنند تا از لحاظ ایمنی مشکلی پیش نیاید.

خرید کابل برق ۳ فاز

انواع کابل‌های مختلف را می‌توان در قیمت‌های مختلف در بازار یافت که هر یک متناسب با ویژگی‌هایی که دارند قیمت گذاری می‌شوند. کابل برق ۳ فاز هم یکی از انواع کابل‌ها می‌باشد که با توجه به نوعی که دارد قیمت گذاری می‌شود.

قبل از اقدام به خرید کابل برق ۳ فاز باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • قیمت کابل برق سه فاز
  • مسی یا آلومینیومی بودن کابل برق
  • سایز کابل برق

کابل برق ۳ فاز هم مانند کابل‌های دیگر در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. برای خرید این کابل می‌توانید از این لینک هم اقدام نمایید. بنابراین لازم است قبل از خرید سایز مورد نظر خود را مشخص کنید و متناسب با آن اقدام به خرید کنید. برای این کار می‌توانید از متخصصان حوزه برق کمک بگیرید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x